19. tammikuuta 2013

Vaatetta



En ole mikään vaatekaupoissa kiertelijä. Itse asiassa en oikeastaan edes pidä erityisemmin vaatteiden ostamisesta (tai siis lähinnä siellä kaupoilla kiertelystä ja vaatteiden sovittamisesta). Olenkin ollut aina varsin onnekas, kun ystäväni ovat lahjoitelleet minulle vanhoja, pieniä ja ylimääräisiä vaatteita. Joku hyvällä maulla varustettu ihana nainen on jo tehnyt kaiken työn puolestani, ja minä saan poimia kirsikat kakusta. Ette tiedä miten korvaamattomia olette olleet minulle! :)

Kirpputoreilla sen sijaan jaksan pyöriä kyllä. En tiedä johtuuko se sattuman ”suuremmasta läsnäolosta” vai kenties tarinoista, joita vanhat tavarat ja vaatteet tuntuvat olevan pullollaan, mutta minä voin jopa sanoa todella nauttivani lauantaipäivän kirpparikierroksista! 

Vaatekaappini näyttääkin siis näiden kahden sattuman suurelta summalta: osa kaverien vanhoja, osa itse ostettuja, osa kirpputorilta. Tämän vuoksi yhtenäinen pukeutumistyyli on ollut minulla hakusassa jo pitkään. Usein valitsen kaapista päällä vain jotain mikä tuntuu hyvältä. Paluu yliopistolle on selvästi lisännyt intoani pohtia aamuisin myös päivän vaatevalintoja. Koululla opettajana yritin pukeutua oman persoonani mukaisesti, mutta SIISTISTI - tai ainakin niin, että open paidasta ei tulisi tunnin mielenkiintoisin juttu. 

Ja tässä se on! Minun tyylini. Samuji on onnistunut loihtimaan aikatavalla jotain sellaista tulevaan mallistoonsa, jota minä voisin kuvailla omaksi täydelliseksi vaatekaapikseni (siis joskus tulevaisuudessa, kun päästään eroon tästä keskivartalon uudelleen muotoutumisesta). Nyt tiedän mitä metsästää seuraavilta kirpputorikeikoilta! 






Kuvat olen lainannut Samuji:n facebook ryhmästä.

4 kommenttia:

  1. Näin tätä kokoelmaa jossain aiemmin tällä viikolla ja kyllä se minustakin näyttää sannamaiselta ! Ainoastaan tuo viimeinen kuva minua ihmetyttää ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai tuo keltainen ihana takki? Voi sehän on ihan minua :) Ja olen muuten käyttänyt todella paljon sitä kaunista kukallista silkkipaitaa, jonka sain sinulta. Sopii mahankin kanssa hienosti!

      Poista
  2. Tyttömäistä ja "herraskaista", hillittyä ja silti leikkisää :). Todella kauniita vaatteita ja mielenkiintoisia yksityiskohtia.. Juuri sinulle sopivaa! Ja lähtisin kyllä mielelläni myös itse tähän putiikkiin fiilistelemään! :) Vinkkaatko, jos tulee minun tyylinen mallisto vastaan! Tämä mamma kaipaa hieman tyyli-inspiraatiota.. Onneksi huomenna saan hiuksiini vähän päivitystä. Muuton jälkeen ehkä jopa lakkaan kynteni. ;) Hugs! A

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pidän silmät auki! ;) Kuvia sit kans uudesta tukasta! Halaukset sinne kans kaikille teille <3

      Poista